Ako reklamovať objednávku?
Kvety síce nerozprávajú, no aj tak k ním pristupujeme opatrne. Každú objednávku kontrolujeme pri jej prijatí a dodržiavame prísne pravidlá pri viazaní kytíc aj pri samotnom balení. Máme nadštandardné dohody s doručovateľmi, no keďže naša práca je hlavne o ľuďoch, občas môže dôjsť k chybe. Každú z nich sa snažíme vyriešiť, preto ak sa niečo vo vašej objednávke „pokazilo“, prečítajte si, prosím, naše reklamačné pravidlá.
Ako reklamovať doručený tovar?
Garantujeme minimálne 5-dňovú čerstvosť kvetov od ich odovzdania príjemcovi. V prípade, že kvety prišli poškodené, je potrebné prijatý tovar bezodkladne reklamovať, najneskôr však do 24 hodín od jeho doručenia.
Spolu so slovným opisom problému je pre objektívne posúdenie reklamácie potrebné zaslať aj fotografiu reklamovaného tovaru na e-mailovú adresu flowersbysenorita@gmail.com. Následne reklamáciu posúdime a o výsledku vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom. Zároveň sa s vami dohodneme o spôsobe vyriešenia reklamácie. Snažíme sa reagovať okamžite, najneskôr však do 30 dní od poskytnutia požadovaných fotografií.
Reklamácie vybavujeme telefonicky v pracovných dňoch od 8:00 do 16:00 na čísle +421 905 778 515 alebo e-mailom na flowersbysenorita@gmail.com.
Ako reklamovať doplnkový tovar?
Zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
Náklady na vrátenie tovaru nesie objednávateľ. Odporúčame zákazníkom oznámiť vrátenie tovaru prevádzkovateľovi vopred e-mailom, resp. telefonicky, s uvedením čísla faktúry, na ktoré bol tovar zakúpený.
Finančné prostriedky budú kupujúcemu vrátené do 15 dní bankovým prevodom na ním určený účet, pokiaľ sa s prevádzkovateľom nedohodnú inak. Pri platbe platobnými kartami budú peniaze vrátené v súlade s podmienkami zmluvy o akceptácii platobných kariet medzi prevádzkovateľom a príslušnou bankou. V súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- poskytovanie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom objednávateľa, došlo k úplnému poskytnutiu služby a objednávateľ bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnútí služby,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek objednávateľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného objednávateľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR – www.mhsr.sk